Sunday, May 07, 2006

Konfirmasjon!

Heisann! Då va det tid for slektå sin siste konfirmant. Martine Jerijan som e mitt nydelige søskenbarn blei konfirmert i går. Så då va det fest å glede,me koset oss i det fantastiske været:)Det va ein utrolig flott sermoni i kjerkå, Vardenest kirke va det forresten. Stefan Emmerhoff som e prest i kjerkå va fantastisk,han e veldig flink te å snakka te ungdommer og voksen sånn at de sjønne det som blir sakt og kjenne seg igjen. Det e faren te Eivind som går i klassen min, så vett dokker det og:) Festen va hjemma oss familien Jerijan å Tasta.Det va veldig fint pynta, gode mat, kjekke bilder av Martine fra hu va liten og til nå, og kaker i overflod, og ikke minst kjekke folk. Men eg må innrømma at eg savna Thor Erik som ikke konne komma for han e jo på befalskolen og har masse eksamner. Han lage alltid litt liv! Jeg holdt tale til mitt flotte søskenbarn, og som alltid blei det litt grining,men det hørre jo te:)Dette fina diktet blei litt av min hilsen te Martine, eg e veldig glad i dette diktet,her komme det å ta det te deg!


Først
Først var du kun en tanke hos skaperen din far. Han trengte deg på jorden så merkelig det var.Han så at til det oppdraget som lå der for
han vei var ingen andre brukbare.
Han måtte skape deg.

Tanken ble gransket nøye Han så at den
var god. Plutselig var du havnet på Herrens
arbeidsbord.Han visste hva han ville.Han staket
ut en vei.Ingenting var tilfeldig da Herren skapte deg.

Han gjorde verket ferdig.Nå venter han på svar.
Om du vil la han bruke de evenen du har. Du er
en viktig brikke i Herrens store spill .

Selv har han gitt deg livet, og alt du trenger til!

3 comments:

Anonymous said...

Hei Helene!
Tenkte jeg skulle gi deg en respons på bloggen din, for det syns jeg er så hyggelig å få selv :-) Jeg er faktisk veldig ofte innom og ser om det har skjedd noe nytt her på bloggen, og når det har kommet noe nytt, leser jeg det med stor interesse. Det er kjekt å følge med på hva folk driver med. Og alltid hyggelig å lese her, for du skriver så positivt, Helene, og det smitter jo! Du er forsåvidt alltid ei positiv jente, og det liker jeg!

Jeg ville vel egentlig bare si hei. Konfirmasjonen til søskenbarnet ditt så jysla kjekke ut. Kjente at jeg savner min egen familie litt da jeg leste det.

Vel vel, Helene, vi snakkes nok snart igjen. Lykke til med eksamenslesing så lenge - dette skal gå bra!!!

Jentene på den andra siå said...

hei du helene mi! det va jammen meg fine ord:) så gøy med konfirmasjon! her i oslo e det sommer, sol og softis for heile dagen...fantastisk...men ingenting e jo som jordbær i torgtrappene der hjemma med deg! glede meg t ferien, det bler knall!

Anonymous said...

Ja, sannsynligvis sa det er