Tuesday, September 12, 2006

Lovsang!!

Her komme en post om en lovsang som har talt til meg i den siste uken. Dette er en sang som jeg har hørt mye før men den har liksom vært litt spesiell i det siste. Refrenget i sangen beskriver noe som vi strever etter og finne andre plasser, som glede og lengsler prøver i ofte og fylle med andre ting enn gud. Så denne sangen har fått meg til og tenke mer på hva Gud virkelig betyr for meg. Her kommer den:

Ingen som du, Gud
kan gi meg fred og mening med mitt livet.
Det eneste som teller
er å søke deg og se deg som du er.

Bare du kan møte all min lengsel,
bare du kan gi meg evig liv.
Bare du gir glede som er varig,
bare du hører når jeg ber.

Herre, jeg elsker deg,
kom rør ved meg,jeg lengter etter deg.
Din herlighet forvandler meg,
la din kjærlighet få gjennomstråle meg.

Ei velsigna uka te deg:)

5 comments:

Trond Westby said...

Det er en utrolig bra tekst som sier mye. Den har betydd mye for meg og oppgjennom livet mitt.
Jeg husker vi sang den på alpha kurset hvor det var første gang jeg hørte den, og den satt seg ganske fort i hjertet mitt.

Jentene på den andra siå said...

hmmm...den va fine den:) sukk, nå får eg sova godt i natt! kem har skreve den?

Nils said...

Hei. Gjorde godt å synge den sangen på chill her om dagen, og så var det digg og se teksten igjen her på siden din Helene. Fin sang å bli mint på.

Miriam said...

Det er så mange gode norske lovsanger. Jeg vil skrive norske lovsanger. Jeg vil ha en ny gitar!

mrs. marianne said...

wow! jeg soekte paa google for "norske lovsanger", og din blogg var den foerste som kom opp! ganske kult