Thursday, February 15, 2007


Impuls 07 har vært en fantastisk opplevelse. Jeg har vært på impuls Stavanger 26-28jan og impuls Kristiansand 9-11feb. I stavanger var jeg medarbeider og sto i imformasjonen, det har jeg gjordt alle gangen jeg har deltatt på Impuls. Det er veldig koselig og kjekt. Herlig og kunne tjene andre mennesker og Gud samtidig. Jentene i cellegruppen min var også med i infoen, det va utrolig kjekt at faktisk alle jentene var med. Kjekt og se at de blir bedre kjent og trygge på hverandre.


For deg som gjerne leser dette og ikke vet hva Impuls er så er det en konferanse som er blitt arrangert av Imi kirken i 8år, konferansen inneholder, lovsang, bibeltimer, seminar, alt dette for og sette fokus på jesus, gi mennesker nye opplevelser med vår skaper, og undervisning, i år var tema "en større historie" Impuls har også begynnt og utruste flere menigheter i ulike byer på og arrangere Impuls i år gikk Impuls av stabelen i Trondheim, Oslo og Kristiansand også. Det er kjempe spennende og se hvordan Gud er med i Impuls og ønsker og bruke Impuls til og møte mennesker. Jeg har snakket med flere som har vært på Impuls ulike plasser, og det inntrykket jeg får er at det er utrolig mange som har fått sterke møter og åpenbaringer med Gud. Det er fantastisk.


Jeg var som sakt med til Kristiansand, som en del av teamet fra stavanger. Det var en herlig opplevelse. Det er først og fremst spennende og være med Trond og oppleve dette sammen med han. Trond leder lovsang sammen med Thomas, det er spennede og få være med og se å oppleve at Gud bruker Trond slik han gjør. Jeg hadde også noen sterke møter med Gud denne helgen. Før jeg kom til kristiansand viste jeg ikke hva min oppgave skulle være og det stresset meg litt egentlig, dere som kjenner meg vet at jeg liker og ha kontroll. Så ting var litt uvisst,men når jeg kom ditt var det ikke vanskelig og finne min plass, Gud sa nemmelig til meg at jeg ikke skulle tjene denne helgen bare motta fra han. Det var fantasisk. Jeg opplever og stå i tjeneste mange plasser og vokser og opplever mange velsignelser med det. Jeg har cellegruppe som jeg leder, er med i lovsangs dans, hadde ansvar på impuls stavanger så det har vært litt mye i det siste. Men denne helgen skulle jeg bare få sitte på fanget til min far i himmelen og bare få, og det har jeg opplevt utrolig herligt.


En annen ting som også var godt denne helgen er felleskapet i teamet, kjempe kjekt og bli bedre kjent med denne flotte gjengen og ikke minst deg Anne.Takk for at jeg fikk overnatte sammen med deg hos venninnen din det satt jeg veldig pris på. Du e ei nydelig jente, gleder meg til og bli ennda bedre kjent med deg:)

6 comments:

Miriam said...

Dette hørtes veldig bra ut, Helene. Spesielt det med å bare få ta imot innimellom. Det tror jeg er så utrolig viktig.

Var kjekt å få snakka med deg såvidt i kveld. Glad i deg, snuppa!

Anne said...

Så kjekt å lese Helene! Setter veldig stor pris på å bli kjent med deg også. Gleder meg til tiden framover:-) Og tusen takk for en fantastisk helg i Kristiansand, og ikke minst dobbeldate i går:-) Snakkes snart!

Jentene på den andra siå said...

så kjekt at du kose deg sånn snuppå mi:) det hørres ud som impuls va ein suksess, og at goe ting skjer, herligt!
e du friske igjen nå då? håpe det!
klem fra hu andra sudrå.

Snuppa said...

Miriam: veldig gla i deg og:)

Anne: Dobbeldaten va uten tvil en suksess:) Må gjentas, gjerna med Kjersti og Kenneth også, eller ka seie du Kjersti...!?

Katrine: Jeg e friske som ein fisk igjen:)snakkis beibi!

SiljeBlomsten said...

Du er bare overmåte nydelig Helene! Gud velsigne deg i bøtter og spann!

Kjersti said...

Jaa! Veldig m på d! Glede mæ :-)